بررسی دلایل ضعف و اقدامات عملی بهبود درس املاء

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
چکیده:
در این پژوهش سعی شده در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانش‌آموز پایه پنجم ابتدایی به نام احمد اقدام شود. با بررسی علل و علائم ضعف دیکته‌نویسی در دانش‌آموز متوجه شدیم مشکل دانش‌آموز ناشی از حساسیت شنیداری و تا حدودی بی‌دقتی او می‌باشد. راه کارهایی جهت بهبودی و درمان این مشکل ارائه شد که با اجرای این راه کارها تأثیر زیادی در بهبود دیکته دانش‌آموز مشاهده شد و اشتباهات مکرر وی در این درس کاهش چشمگیری داشت که خود دانش‌آموز، خانواده، معلم و همکاران در مدرسه از بهبود مشکل دیکته نویسی دانش‌آموز ابراز خرسندی نمودند و در پایان جهت برخورد با مشکلات دیکته نویسی دانش‌آموزان پیشنهاداتی ارائه شده است.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
اهمیت و ضرورت بیان مسأله
وضعیت مطلوب
توصیف وضعیت موجود
گردآوری اطلاعات و شواهد (1)
تعریف املاء:
تجزیه و تحلیل داده‌ها
انتخاب راه حل جدید به صورت موقت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری شواهد (2)
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
اصول و مباني املا
نويدي به آموزگاران
راهکارهاي آموزش املا
اهداف آموزشي املاء
پیشنهادات
30 روش برای بهبود مهارت‌های املا نویسی
انواع ديگر املا
اختلالات املايي
خطاهای متداول در نوشتن
حافظه توالی دیداری
چگونه از جعبه لایتنر استفاده کنیم
نتیجه گیری
منابع و مأخذ

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 5587 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:369 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی، روانشناسی و دبیران

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش