طراحی و شبیه سازی سیستم فرمان خودرو

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
مقدمه:
در اغلب ماشینها و دستگاههای صنعتی رفتار و حرکات هماهنگ و هدف دار مجموعه اجزاء و اعضاء، سیستمی دینامیکی را ایجاد می کند. که مهندس طراح در اولین گام گریزی به جزء تجزیه و تحلیل حرکتها و نیروها درآن را ندارد. از طریق این مرحله است که نهایتاٌ به فازهای بهینه سازی و طراحی استانداردسازی... دسترسی می یابد.
در تحلیل سیستمهای دینامیکی اعتبار نتا یج بستگی مستقیم به میزان بالا بودن دقت و پرهیزاز فرضیات ساده کننده درمدل سازی دارد. دستیابی به نتایجی معتبر و اطمینان از محصولات مربوط به آن به جزءاز طریق به کار گیری نرم افزارهای صنعتی پیشرفته، بسیارسخت و پرهزینه و چه بسا در شرایط رقابت جهانی صنعت غیر ممکن است.
یکی از این نرم افزارهای پر استفاده در صنعت که در شبیه سازی سیستم های دینامیکی بکار می رود، نرم افزار ADAMS می باشد که در این پروژه ابتدا شرح مختصری از آن  داه می شود و سپس بخش های مختلف نرم افزار به طور مختصر معرفی می شود و پس از آن بخش ADAMS/ CAR به طور کامل شرح داده می شود، که شامل طراحی و ساخت سیستم فرمان خودروی پراید و سپس تست آن مطابق با شرایط تستهای استاندارد می باشد. 

فهرست مطالب:
مقدمه  
فصل اول: سیستم فرمان
1- معرفي سيستم فرمان
2- اجزاي سيستم فرمان
3- انواع جعبه فرمان
1-3-جعبه فرمان ساچمهء 
2-3-جعبه فرمان شانه اي  
4- نسبت فرمان
1-4- نسبت فرمان متغير    
5- سيستم فرمان هيدروليكي   
1-5- انواع فرمان هاي هيدروليكي 
2-5- اجزاي سيستم فرمان هيدروليكي
1-2-5- پمپ فرمان هيدروليكي
2-2-5- شيلنگ ها و اتصالات
3-2-5- روغن فرمان هيدروليكي  
4-2-5- كليد فشار سيستم هيدروليكي .
3-5- جعبه فرمان ساچمه اي هيدروليكي
4-5- جعبه فرمان شانه اي هيدروليكي
5-5- جعبه فرمان با نيروي كمكي
6- سيستم فرمان الكترونيكي
1-6- طرح يك سيستم EPS بر روي ستون فرمان 
2-6- مقايسه سيستم فرمان هيدروليكي و الكترونيكي
3-6- مزيت هاي سيستم فرمان الكترونيكي
فصل دوم: هندسه سیستم فرمان 
1. مزيت مكانيكي
2. نسبت فرمان (نسبت دنده)
3. زاويه كمبر(Camber Angle) 
4. شيب محورفرمان(King pin angle)
5. زاويه مجموع 
6. انحراف فرمان(scrub radius)
7. زاويه كستر(caster angle)
8. زاويه تو (toe angle)
9. زاويه آکرمان (ackerman angle)
10. ست بك (setback)
11 زاويه فرمان داخل
12 زاويه فرمان خارج
13 صفحه چرخ 
14 مركز چرخ
15 مركزسطح تماس تاير
16 شعاع بارگذاري 
نيروهای وارده برفرمان
1. نيروي طولي
2. نيروي جانبي
3. نيروي عمود بر سطح
1. گشتاور بالاگردان
2. گشتاور مقاوم غلتشي
3. گشتاور تنظيم
زاويه لغزش (Slip Angle)
نسبت لغزش (Slip Ratio)
سختي دور زدن C (Cornering Stiffness)
سختي كمبر (Camber Stiffness)  
فاصله هوائي (Pneumatic Trail)
بار عمودي (Normal load)
ضريب اصطكاك جاده (Friction Coefficient)
مقادير پارامترهاي فني سيستم فرمان پراید (R&P)  
فصل سوم: سیستم فرمان پراید هیدرولیکی (R&P)
مجموعه پمپ هیدرولیک 
مجموعه کمپرسور مربوط به سیستم کولر
لوله های انتقال سیا ل
فصل چهارم: آشنائی با نرم افزار ADAMS    
فصل پنجم: Adams/car    
مزایای Adams/car  
شرح کامل مراحل پروژه
آنالیزجابجایی چرخها
steering (اجرای آنالیز فرمان)
فصل ششم: نتایج آنالیز سیستم فرمان (steering)

دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 4895 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 84

حجم فایل:7,889 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش