تولید شهد خرما و قند مایع

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع غذایی
مقدمه:
خرما یکی از محصولات بسیار مهم کشور ایران است که از دوران باستان تاکنون کشت می شود. این محصول یک غذای طبیعی و پر ارزش می باشد و خوراک مهمی برای کودکان، شاهان و فقیران در همه ادوار تاریخ بوده است. بلی سخن از نخل است، درختی صبور در مقابل ناملایمات طبیعت که از تقدس و پیوند معنوی بسیاری با مردم برخوردار می باشد.
این طلای شیرین که میوه درخت امید و زندگی نیز نامیده می شود، نقش مهمی در تغذیه مردم در هنگام بروز قحطی های منطقه ای داشته است. اعراب معتقدند که درخت خرما دارای قدرت درک و احساس است. بنابراین با در نظر گرفتن ارزش غذایی خرما و نیز با توجه به اینکه در ادوار گذشته ایران با قحطی های منطقه ای زیاد مواجه بوده و نیز به علت تغذیه مردم از خرما هیچگاه مشکل قحطی و کمبود مواد غذایی برای ساکنین این مناطق وجود نداشته است.
شناخت جایگاه واقعی خرما و توجه بیشتر به تولید، آماده سازی و صنایع تبدیلی، موجبات توسعه کشت این محصول کشاورزی پر ارزش را فراهم می آورد. این محصول از نظر صادرات نیز برای کشور ایران اهمیت بسیار زیادی دارد، لذا با اعمال راه کارهای موثر و بهبود کشت و برداشت خرما می توان به مقام ممتازی از نظر صادرات و رقابت با سایر کشورهای صادر کننده دست یافت. درخت خرما یا نخل قدیمی ترین، گیاهی می باشد که در دنیا وجود داشته است. این درخت بیشینه ای هفت هزار ساله دارد و پیدایش آن را در جهان به دوران دوم زمین شناسی یعنی دوره تریاس و ژوراسیک نسبت داده اند. میوه این درخت نقش مهمی در ارتزاق و اشتغال مردم در گذشته های بسیار دور داشته است.

فهرست مطالب:
مقدمه
گياه شناسی خرما
مراحل رشد
طبقه بندی
صنایع تبدیلی خرما
تعریف قند مایع
ساختمان قند مایع شامل
مراحل تهیه صنعتی شهد خرما و قند مایع
تصفیه جزئی
تصفیه کلی
تصفیه نهایی
مصارف شهد خرما و قند مایع
قند مايع
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 5738 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:5,150 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته صنایع غذایی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش