پروژه ایمنی در صنعت برق

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع

چکیده

برق گرفتگی یکی از حوادث شایع در جامعه است که معمولاً در اثر بی احتیاطی هنگام کاربرد وسایل الکتریکی و یا حوادث محیطی اتفاق می افتد. هر ساله افراد زیادی در مراکز صنعتی بر اثر حوادث الکتریکی به ویژه جریان برق فشار قوی، مجروح و یا کشته می شوند. هرگاه جریان برق با شدت کافی با بدن انسان (به عنوان رسانا) تماس برقرار نماید یا از بدن او عبور کند و موجب بروز آسیبهای خطرناک و حتی کشنده شود، برق گرفتگی رخ داده است.

برق گرفتگی در صنعت بیشتر در نتیجه تماس بدن انسان با قسمتهای تحت ولتاژ تاسیسات الکتریکی اتفاق می افتد. با پیشرفت صنایع، موارد استفاده از برق نیز افزایش یافته است، بطوریکه طبق آمارهای موجود تعداد پیشامدهای ناشی از جریان برق به موازات افزایش کاربرد آن، بالا رفته است. حوادث ناشی از جریان برق تقریباً چهار درصد پیشامدهای منجر به فوت در صنایع را تشکیل می دهد.

حوادث برقی معمولاً ناشی از استفاده از ابزارهای برقی با عایق داخلی ناقص، سیم خراب، یا حتی بیشتر اوقات به علت افزایش طول سیم و (ارتباط بدون عایق مناسب)، به کارگیری دو شاخه های خراب یا اتصال دو شاخه به هر دو انتها می باشد. خطرهای الکتریکی بر خلاف خطرهای مکانیکی معمولاً با چشم دیده نمی شوند.

برای مثال یک سیم برق دار و یک سیک بی برق از نظر ظاهری تفاوتی باهم ندارند. از طرفی رفتار انسان قابل پیش بینی نیست و او گاهی دچار اشتباه می شوند. اجسام رسانا مانند آب و رطوبت، جربان برق را از خود عبور داده و در تماس با انسان خطرساز می شوند. عوامل گوناگونی مانند شدت جریان، مدت عبور جریان از بدن، شکل، نوع و مسیر جریان در بدن در شدت آسیب دیدگی برق گرفتگی موثر هستند.

دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع

تعداد مشاهده: 3604 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 61

حجم فایل:397 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    این پروژه دارای ۳ فصل کامل میباشد در 61 صفحه که به صورت کامل ایمنی در صنعت برق رو توضیح داده


  • محتوای فایل دانلودی:
    یک فایل ورد

  • گالری تصاویر :
    پروژه ایمنی در صنعت برق