The effect of cytokinins and other plant hormones on the growth of cotyledonary axilars of flax (Lin

دسته بندي : وب و برنامه نویسی » گوناگون
The effect of cytokinins and other plant hormones on the growth of cotyledonary axilars of flax (Linum usitatissimum), sunflower (Helianthus annuus)and pea (Pisum sativum)
تاثیر سیتوکینین ها و دیگر هورمون های گیاهی بر رشد محوری لپه ای درخت کتان(لینیوم یوزیتاتیسیمیوم)، آفتابگردان(هلیانتیوس آنیوس) و لوبیا(پیسیوم ستیوم)

لینک دانلود مقاله انگلیسی

http://s8.picofile.com/file/8314912034/7_klicova.pdf.html

تاثیر سیتوکینین ها و دیگر هورمون های گیاهی بر رشد محوری لپه ای درخت کتان(لینیوم یوزیتاتیسیمیوم)، آفتابگردان(هلیانتیوس آنیوس) و لوبیا(پیسیوم ستیوم)

چکیده:

جوانه های درخت کتان بالای لپه ها جدا می شوند. پس از اینکه یک لپه جدا شد، رشد غنچه لپه باقیمانده در 90 درصد گیاهان قوی تر می شود. با این حال، استفاده از بنزیل آدنین سیتوکینین (BA) برای غنچه لپه حذف شده باعث ایجاد رشد معکوس وابسته بهم می شود. در مقابل، غنچه ها که دارای لپه های روینده بر روی خاک و مشابه درخت کتان هستند، پس از جدا شدن و حذف یک لپه، رشد محوری لپه حذف شده در 59 درصد گیاهان شدت بیشتری دارد. استفاده از BA برای لپه باقیمانده آفتابگردان منجر به رشد بیشتر محوری این لپه می شود. هنگامی که هر دو لپه بر روی جوانه قرار می گیرند، BA بکار گرفته شده برای یکی از این لپه های جدا شده گیاهان کتان منجر به تحریک بسیار معنادار رشد محوری این لپه می شود. با این حال، در آفتابگردان تاثیر BA معنادار نبود. پس از جداسازی ساقه جوانه های لوبیا، هر دو لپه باقی می مانند و جوانه های رویده شده فرعی رشد می کنند اما پس از دوره زمانی خاص یکی از آنها(نوع غالب) از لحاظ رشد نسبت به نوع دیگر(نوع بازدارنده شده) رشد بیشتری پیدا کرد. مطالعه حاضر بر این موضوع تمرکز کرده است که آیا استفاده از هورمون گیاهی بر جوانه بازدارنده شده می تواند باعث رشد معکوس وابسته به هم شود(یعنی جوانه بازدارنده شده در نوع غالب تغییر کند). استفاده از 12/0 درصد BA می تواند باعث چنین رشد معکوسی در تمام گیاهان شود و این درصورتی است که تفاوت اولیه در طول بین جوانه های رویده شده فرعی بازدارنده شده و غالب 24-12 میلی متر می باشد. تراکم یا غلظت 12-0 تا 5/0-0 درصدی ژیبرلین باعث رشد معکوس در 75-13 درصد گیاهان می شود، اما درصورتی این تاثیر ایجاد



دسته بندی: وب و برنامه نویسی » گوناگون

تعداد مشاهده: 3472 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:230 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل