پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت در صنعت ساخت و تولید
دسته بندي :
فنی و مهندسی »
صنایع
مقدمه:
QFD یک تکنیک پیشرفنه و جالب برای طراحی محصول و خدمات میباشد که اکثر تکنیک های بهبود برای اولین بار در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از این روش کلیه خواسته ها و نیاز مشتریان، شناسایی شده و به نحو موثری به بخشهای مختلف سازمان منتقل میگردد لیکن یک روش مناسب در برنامه ریزی کیفیت به شمار میرود. این روش به نامهای دیگری نظیر صدای مشتری و خانه کیفیت نیز شناخته میشود. تکنیک QFD اساساً به عنوان یک فعالیت مدیریتی و متناسب با دیدگاه مشتری گرا شناخته میشود و با یک روش تجزیه و تحلیل سیستماتیک قادر به انتقال خواسته های مشتریان به واحدهای مختلف بازاریابی و فروش ، برنامه ریزی تولید و سایر بخشهای سازمان میباشد.
فهرست مطالب:مقدمه
QFDچیست ؟
تاریخچه
QFDو مزایای اصلی آن
مهمترین فواید بهکارگیری تکنیک QFD
گزارش آ کائو از ۸۰ شرکت ژاپني در مورد دلايل آنها در استفاده از QFD
مراحل QFD
روش کار با خانه های کیفیت در QFD
اجزای خانه کیفیت
نحوه ساختن خانه کیفیت
ایجاد ماتریسهای پایه QFD
ماتریس ۱٫ خانه کیفیت
ماتریس 2٫ گسترش قطعات
ماتریس 3٫ طرحریزی فرایند
ماتریس ۴٫ طرحریزی تولید
عناصر گسترش کارکر کیفی QFD
جمع کردن دقیق نیازها و انتظارات مشتری
برنامه ریزی بهتر
تقویت ارتباطات و توافق نظر
کاهش عدم اطمینان
کاربرد QFD در بازنگری ادبیات ساخت
به کارگیری QFD قبل از مرحله طراحی
مطالعه موردی
اهداف اجرای QFD
تعیین گروه هدف
يافته هاي مطالعه موردي
محدوديتهاو قيدوبندهاي QFD
محدوديتهاي جهاني
محدوديتهاي ويژه
توصيه ها براي محدوديتهاي جهاني
عوامل بحرانی موفقیت برای به کارگیری توسعه عملکرد کیفیت
نتيجه گيري
-
راهنمای استفاده:
برای باز کردن این فایل از نرم افزار پاورپوینت استفاده نمایید.
-
محتوای فایل دانلودی:
در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش